ZDM
Analyses: Intelligent tutoring systems
Intelligente tutorielle Systeme. Einführung (Intelligent tutoring
systems. Introduction)
(Kristina Haussmann) p. 157
Wie intelligent sind tutorielle Systeme? Der schwierige Weg vom einfachen
Lernprogramm zu einem wissensbasierten lernermodellierenden tutoriellen System (How
intelligent are tutoring systems?)
(Kristina Haussmann, Matthias Reiss) p. 158-163
Abstract
Tutorielle Systeme für Beweis- und Konstruktionsaufgaben im
Geometrieunterricht der Sekundarstufe I (Tutoring systems for proving and
constructing in lower secondary geometry)
(Wolfgang Barz, Gerhard Holland) p. 163-170
Abstract
Cabri-Géomètre: A microworld of geometry for guided discovery
learning
(Jean-Marie Laborde, Rudolf Strässer) p. 171-177
Abstract
A perfect student expert for function characteristics
(Baruch Schwarz, Nurit Zehavi) p. 178-183
Abstract
Interactive media: Developments and trends in the domain of intelligent
tutoring systems
(Richard N. Tucker) p. 184-188
Abstract
Information
Announcements of future events
p. 191-190
Addresses of authors
p. 190