Volume 27 (February 1995) Number 1 

ZDM

Zentralblatt für Didaktik der Mathematik

International Reviews on Mathematical  Education


Articles •  ISSN 0044-4103


 CONTENTS

Analyses: Environmental mathematics education. Part 2
Part 1 

Das logistische Wachstum als problematisches Beispiel mathematischer Modellbildung (Logistic growth as a problematic example of mathematical model building)
(Ulrich Racke, Gunter Stein)   p. 1-5
Abstract 

Making the environment count - Australia and South East Asia 
(Dudley Blane)   p. 6-9
Abstract 

Environmental mathematics 
(Ben A. Fusaro)   p. 9-12
Abstract 

Environmental issues in the secondary mathematics classroom 
(Brian Hudson)   p. 13-18
Abstract 

Wenn aber Mathematisierung selbst die Umweltprobleme schafft? "Umwelterziehung": Die Therapie wächst mit der Krankheit (What if mathematizing itself creates environmental problems? Environmental education: Therapy grows at the same rate as the disease)
(Hartmut Köhler)   p. 19-23
Abstract 

Ökolopoly oder die Nützlichkeit von Mathematik im Umgang mit vernetzten Systemen (Ökolopoly or the utility of mathematics when dealing with network systems)
(Wulf Drexler)   p. 24-28
Abstract  

Umweltbezüge im Aufgabenangebot von Mathematikschulbüchern (Environmental contexts and problems in mathematics textbooks
(Werner Jungk, Brita Hartmann)   p. 28-31
Abstract  

Umwelterziehung im Mathematikunterricht. Mathematik in der Ökologie. Eine Bibliographie (Environmental mathematics education. Mathematics in ecology. A bibliography)
(Marianne Marmé)   p. 32-46
Abstract 

Book reviews

Hawkins, A.; Jolliffe, F.; Glickman, L.: Teaching statistical concepts 
(Ramesh Kapadia)   p. 47-48

Katz, V.J.: A history of mathematics. An introduction
(Ivor Grattan-Guinness)   p. 49-50

Selinger, M. (Ed.): Teaching mathematics
(Candia Morgan)   p. 50-53

Information

Announcements of future events
p.53-54 

Addresses of contributors
p. 53


    FIZ Karlsruhe Home  |  FIZ Karlsruhe Search  |  ZDM Home  | 
Copyright © 2000 by FIZ Karlsruhe, Germany - Last Update: