ZDM
Articles • ISSN 0044-4103
Analyses: Environmental mathematics education. Part 2
Part 1Das logistische Wachstum als problematisches Beispiel mathematischer Modellbildung (Logistic growth as a problematic example of mathematical model building)
(Ulrich Racke, Gunter Stein) p. 1-5
AbstractMaking the environment count - Australia and South East Asia
(Dudley Blane) p. 6-9
AbstractEnvironmental mathematics
(Ben A. Fusaro) p. 9-12
AbstractEnvironmental issues in the secondary mathematics classroom
(Brian Hudson) p. 13-18
AbstractWenn aber Mathematisierung selbst die Umweltprobleme schafft? "Umwelterziehung": Die Therapie wächst mit der Krankheit (What if mathematizing itself creates environmental problems? Environmental education: Therapy grows at the same rate as the disease)
(Hartmut Köhler) p. 19-23
AbstractÖkolopoly oder die Nützlichkeit von Mathematik im Umgang mit vernetzten Systemen (Ökolopoly or the utility of mathematics when dealing with network systems)
(Wulf Drexler) p. 24-28
AbstractUmweltbezüge im Aufgabenangebot von Mathematikschulbüchern (Environmental contexts and problems in mathematics textbooks)
(Werner Jungk, Brita Hartmann) p. 28-31
AbstractUmwelterziehung im Mathematikunterricht. Mathematik in der Ökologie. Eine Bibliographie (Environmental mathematics education. Mathematics in ecology. A bibliography)
(Marianne Marmé) p. 32-46
AbstractBook reviews
Hawkins, A.; Jolliffe, F.; Glickman, L.: Teaching statistical concepts
(Ramesh Kapadia) p. 47-48Katz, V.J.: A history of mathematics. An introduction
(Ivor Grattan-Guinness) p. 49-50Selinger, M. (Ed.): Teaching mathematics
(Candia Morgan) p. 50-53Information
Announcements of future events
p.53-54Addresses of contributors
p. 53
FIZ Karlsruhe Home |
FIZ Karlsruhe Search |
ZDM Home |
Copyright © 2000 by FIZ Karlsruhe, Germany - Last
Update: