ZDM
Articles • ISSN 0044-4103
German psychological research in mathematics education. An
introduction
(Jens Holger Lorenz) p. 165-167
Abstract
Zur Konzeption prädikativer versus funktionaler Strukturen und ihrer
Anwendung (Predicative vs. functional modes of cognitive organisation -
conception and applications)
(Inge Schwank) p. 168-183)
Abstract
Static and dynamic aspects of declarative knowledge in a geometry problem
solving context
(Kristina Reiss, Hartmut Wellstein) p. 184-193
Abstract
Auswirkungen beeinträchtigter Sprachwahrnehmung im Mathematikunterricht am
Beispiel von Sabrina - eine Falldarstellung (Effects of impaired speech
perception - a case study)
(Marianne Nolte) p. 194-199
Abstract
Book reviews
Fischer, W.L.; Loska, R.; Weigand, H.-G. (Hg.): Mathematikdidaktik zwischen
Forschung und Lehre. Ausgewählte Aufsätze (Mathematical didactics between
research and teaching. Selected articles)
(Fritz Schweiger) p. 200-201
Glasersfeld, E. von: Radical constructivism. A way of knowing and learning
(Leslie P. Steffe) p. 202-204
FIZ Karlsruhe Home |
FIZ Karlsruhe Search |
ZDM Home |
Copyright © 2000 by FIZ Karlsruhe, Germany - Last
Update: