Volume 35 (December 2003) Number 6ZDMZentralblatt für Didaktik der MathematikInternational Reviews on Mathematical Education
Analyses:
Qualitative Empirical Methods in Mathematics Education – Discussions
and Reflections – Volume 2 A1: Die Entwicklung kausaler Hypothesen in der
qualitativen Sozialforschung. Methodologische Überlegungen zu einem häufig
vernachlässigten Aspekt qualitativer Theorie- und Typenbildung A2: Argumentationsanalyse in der
mathematikdidaktischen Unterrichtsforschung A3: Methodological reflections on a
three-step-design combining observation, stimulated recall and interview A4: Methodologische Überlegungen zur
videogestützten Forschung in der Mathematikdidaktik. Ansätze der TIMSS 1999
Video Studie und ihrer schweizerischen Erweiterung A5: Learning from comparing. A review and
reflection on qualitative oriented comparisons of teaching and learning
mathematics in different countries A6: Re’-presenting qualitative data from
multilingual mathematics classrooms Information: I1: A dynamic approach to ‘simple’ algebraic
curves (Heinz Schumann) ... 301-316 I2: Determinism versus
nondeterminism (György Maróti)... 317-320 Book Reviews: R1: Fritz, A.; Ricken, G. et. al.:
Rechenschwäche. Lernwege, Schwierigkeiten und Hilfen bei der Dyskalkulie R2: FitzSimons, Gail E.: What counts as
mathematics? Technologies of power in adult and vocational education R3: Richard Lesh & Helen M. Doerr (Editors):
Beyond constructivism, models and modeling perspectives on mathematics problem solving,
learning, and teaching |