ZDM
Analyses: Problem solving in mathematics. Part 2
Part 1
Vorbemerkung - Preliminary note
p. 31
Paradigm of the "open approach" method in mathematics
teaching
(Nobuhiko Nohda) p. 32-37
Abstract
Offene Probleme für den Mathematikunterricht und ein Ausblick auf
Forschungsfragen (Open problems for the mathematics classroom and research
questions)
(Bernd Zimmermann) p. 38-46
Abstract
Developments in the understanding of problem solving
(Erkki Pehkonen) p. 46-50
Abstract
Book reviews
La démonstration mathématique dans l'histoire (Mathematical proving in
history)
(Evelyne Barbin) p. 51
Baruk, S.: Wie alt ist der Kapitän? Über den Irrtum in der Mathematik (What
is the captain's age?)
(Günter Schmidt) p. 52-54
Connolly, P.; Vilardi, T.: Writing to learn mathematics and science
(Wilfred E. Boykin) p. 55-57
Guzman, M. de: Aventures mathématiques (Mathematical adventures)
(Jean-Pierre Kahane) p. 58-59
Information
Mathematik als Bildungsgrundlage in der veränderten Welt (Mathematics as
educational foundation in a changing world)
(Hartmut Köhler) p. 61-69
Abstract
Announcements of future events
p. 69-71
Addresses of authors
p. 71