Volume 23 (April 1991) Number 2 

ZDM

Zentralblatt für Didaktik der Mathematik

International Reviews on Mathematical  Education


Articles •  ISSN 0044-4103


 CONTENTS

Analyses: Problem solving in mathematics. Part 2
Part 1 

Vorbemerkung - Preliminary note
p. 31

Paradigm of the "open approach" method in mathematics teaching 
(Nobuhiko Nohda)   p. 32-37
Abstract 

Offene Probleme für den Mathematikunterricht und ein Ausblick auf Forschungsfragen (Open problems for the mathematics classroom and research questions
(Bernd Zimmermann)   p. 38-46
Abstract 

Developments in the understanding of problem solving 
(Erkki Pehkonen)   p. 46-50
Abstract 

Book reviews

La démonstration mathématique dans l'histoire (Mathematical proving in history
(Evelyne Barbin)   p. 51

Baruk, S.: Wie alt ist der Kapitän? Über den Irrtum in der Mathematik (What is the captain's age?)
(Günter Schmidt)   p. 52-54

Connolly, P.; Vilardi, T.: Writing to learn mathematics and science 
(Wilfred E. Boykin)   p. 55-57

Guzman, M. de: Aventures mathématiques (Mathematical adventures
(Jean-Pierre Kahane)   p. 58-59

Information

Mathematik als Bildungsgrundlage in der veränderten Welt (Mathematics as educational foundation in a changing world
(Hartmut Köhler)   p. 61-69
Abstract 

Announcements of future events
p. 69-71

Addresses of authors
p. 71


Search Table of Contents Home Page Feedback ZDM
Copyright © 2000 by FIZ Karlsruhe, Germany - Last Update: